lørdag den 10. december 2011

10. December

Har fået et spørgsmål på hvordan jeg laver de der fine lys jeg har lavet de sidste par dage til min mor og dagplejemor. Og jeg vil nu prøve at lave en lille tut til jer derude. Håber I forstår det ellers må i lige sige til.

Jeg tager et stykke hvidt silkepapir hvor jeg stempler det stempel jeg gerne vil have på mine lys. Så maler jeg det med mine Twin Markers/promarkers. (Vandfarver er ikk ret godt at bruge da det kryller og bøjer papiret)


 Jeg klipper dem ud så jeg kan have dem på lyset. (Lysene er købet i IKEA. 4 styk for 11,95 kr)


Jeg lægger mit silkepapir på lyset, lægger et stykke bagepapir over, og holder fast bagpå. Så bruger man bare en varmeblæser indtil man kan se at silkepapiret er væk. (Jeg bruger så en hårtørre, da jeg ikke har sådan et fint stykke værktøj endnu.)


Man kan lige ane silkepapiret igennem.

Kan se hvor man er kommet til, da farven er mere tydlig. Og så er den smeltet i.
Man kan også bruge en teske og et stearinlys. Varme bagsiden af teskeen og så køre forsigtigt henover dit malet silkepapir.



Har set de på en blog et sted, men kan selvfølgelig ikke finde det lige nu.

Emilia er heldigvis blevet frisk igen, og vi har alle sovet hele natten. Dejligt.

Tak for alle kommentarene igår, og rigtig god 10. december.


6 kommentarer:

  1. Tak for tutten på de fine lys. Dejligt at din datter har det godt igen og god weekend til jer.

    SvarSlet
  2. God TUT. Den er lige blevet pinnet så jeg kan finde den igen ;-)
    Rigtig søde lys!!

    SvarSlet
  3. Hvis man ikke lige har stempler kan det farvede lag af servietter bruges på samme måde. Men stemplerne er rigtig søde og mere personlige.

    SvarSlet
  4. Rigtig flotte lys. Tak for tut.

    SvarSlet
  5. 1000 tak for den tut. Jeg MÅ altså bare prøve at lave nogle af de lys. Er bare forelsket i dem.
    Go´ weekend KH lonol/Lonnie

    SvarSlet
  6. Super tut, det må jeg prøve:-)
    God aften

    SvarSlet